Maluszki

Maluszki

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc – Październik, dziecko:

    • Stara się aktywnie uczestniczyć w organizowanych zabawach i zajęciach
    • Dostrzega rytmy matematyczne, to, co się powtarza; kontynuuje rozpoczęty rytm poprzez dokładanie przedmiotów
    • Wysłuchuje rytmy i kontynuuje je poprzez: klaskanie, tupanie, stukanie
    • Dostrzega rytm w krótkich wierszykach, opowiadaniach i wyliczankach
    • Rozwija aparat mowy
    • Układa historyjkę obrazkową i wypowiada się według kolejności na temat obrazków
    • Utrwala podstawowe kolory
    • Dostrzega zmiany zachodzące jesienią w przyrodzie oraz potrafi dostosować do nich swój strój
    • Potrafi nazwać barwy jesieni oraz wymienić dary jesieni
    • Wie jakie zwierzęta odlatują na zimę oraz poznaje zwierzęta, które zapadają w sen zimowy
    • Rozpoznaje zwierzęta mieszkające w lesie oraz parku, potrafi określić czym się żywią
    • Rozpoznaje wybrane warzywa, owoce jesienne,  podaje ich nazwy oraz potrafi wymienić czym się różnią od siebie
    • Wie, że warzywa zawierają witaminy i wpływają pozytywnie na zdrowie człowieka
    • Poznaje sposoby przetwarzania owoców, wie, czym są przetwory i z jakich powstają produktów
    • Wie, co kryje się pod pojęciem – sad
    • Kształtuje umiejętność wycinania nożyczkami
    • Wyrabia zdolność czekania na swoją kolej
    • Odgrywa role w zabawach tematycznych
    • Stosuje formy grzecznościowe, współpracuje z innymi dziećmi
    • Wypowiada się na temat treści obrazków
    • Przelicza, wskazując kolejne elementy
    • Grupuje elementy zgodnie według podanych kryteriów
    • Kształtuje umiejętność odróżniania fikcji od rzeczywistości
    • Wyraża siebie oraz swoją twórczość poprzez różne formy plastyczne
    • Zna na pamięć i recytuje proste rymowanki i wyliczanki
    • Poznaje niektóre instrumenty perkusyjne
    • Doskonali nawyki higieniczne oraz sprawności samoobsługowe; przestrzega podstawowych zasad higieny
    • Ilustruje ruchem piosenki, doskonali poczucie rytmu, maszerując w rytmie wystukiwanym przez nauczyciela
    • Doskonali sprawność ruchową
    • Bierze udział w zabawie ruchowej z piosenką, reaguje na sygnały muzyczne i słowne
    • Uważnie słucha krótkich opowiadań i wierszy, rozumie ich treść i odpowiada na proste pytania

 

Comments are closed.