Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc – Październik, dziecko:
-
- Stara się aktywnie uczestniczyć w organizowanych zabawach i zajęciach
- Dostrzega rytmy matematyczne, to, co się powtarza; kontynuuje rozpoczęty rytm poprzez dokładanie przedmiotów
- Wysłuchuje rytmy i kontynuuje je poprzez: klaskanie, tupanie, stukanie
- Dostrzega rytm w krótkich wierszykach, opowiadaniach i wyliczankach
- Rozwija aparat mowy
- Układa historyjkę obrazkową i wypowiada się według kolejności na temat obrazków
- Utrwala podstawowe kolory
- Dostrzega zmiany zachodzące jesienią w przyrodzie oraz potrafi dostosować do nich swój strój
- Potrafi nazwać barwy jesieni oraz wymienić dary jesieni
- Wie jakie zwierzęta odlatują na zimę oraz poznaje zwierzęta, które zapadają w sen zimowy
- Rozpoznaje zwierzęta mieszkające w lesie oraz parku, potrafi określić czym się żywią
- Rozpoznaje wybrane warzywa, owoce jesienne, podaje ich nazwy oraz potrafi wymienić czym się różnią od siebie
- Wie, że warzywa zawierają witaminy i wpływają pozytywnie na zdrowie człowieka
- Poznaje sposoby przetwarzania owoców, wie, czym są przetwory i z jakich powstają produktów
- Wie, co kryje się pod pojęciem – sad
- Kształtuje umiejętność wycinania nożyczkami
- Wyrabia zdolność czekania na swoją kolej
- Odgrywa role w zabawach tematycznych
- Stosuje formy grzecznościowe, współpracuje z innymi dziećmi
- Wypowiada się na temat treści obrazków
- Przelicza, wskazując kolejne elementy
- Grupuje elementy zgodnie według podanych kryteriów
- Kształtuje umiejętność odróżniania fikcji od rzeczywistości
- Wyraża siebie oraz swoją twórczość poprzez różne formy plastyczne
- Zna na pamięć i recytuje proste rymowanki i wyliczanki
- Poznaje niektóre instrumenty perkusyjne
- Doskonali nawyki higieniczne oraz sprawności samoobsługowe; przestrzega podstawowych zasad higieny
- Ilustruje ruchem piosenki, doskonali poczucie rytmu, maszerując w rytmie wystukiwanym przez nauczyciela
- Doskonali sprawność ruchową
- Bierze udział w zabawie ruchowej z piosenką, reaguje na sygnały muzyczne i słowne
- Uważnie słucha krótkich opowiadań i wierszy, rozumie ich treść i odpowiada na proste pytania