Tematyka kompleksowa – MARZEC
-
W marcu jak w garncu.
-
Cztery żywioły.
-
Witaj wiosno!
-
Koszyczek wielkanocny.
Zadania dydaktyczno-wychowawcze:
– udział w programie „Mały Europejczyk” – zapoznanie z Wielką Brytanią
– rozbudzanie zainteresowania życiem, kulturą i językiem mieszkańców Irlandii
– zapoznanie z występującymi w przyrodzie czterema żywiołami
– wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania.
– zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami oraz ptakami przylatującymi do Polski
– poznawanie tradycji związanej z przygotowywaniem koszyczka wielkanocnego,
– zwrócenie uwagi na nagłe zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnej wiosny,
– określanie pogody i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia,
– przybliżenie tradycji wielkanocnych
– ocenianie wielkości przedmiotów poprzez stosowanie porównań: większy od.., mniejszy od…, taki sam
– używanie i stopniowanie określeń dotyczących ciężaru przedmiotów: ciężki, lekki, taki sam, cięższy, lżejszy (5latki)
– porównywanie ciężaru dwóch przedmiotów: lżejszy od…, cięższy od.. (4latki)
– porządkowanie przedmiotów według wielkości malejącej i wzrastającej : mały, mniejszy, najmniejszy, duży, większy, największy (4latki)
– rozumienie, że ciężar przedmiotu nie zależy od jego wielkości (5latki)
– kształtowanie umiejętności liczenia
– aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych
– opanowanie melodii i tekstu piosenki
– rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
– rozbudzanie zainteresowań muzycznych
– zapoznanie z nazwami i brzmieniem wybranych instrumentów
– pobudzanie i rozwijanie aktywności twórczej
– odbieranie i nazywanie wrażeń słuchowych
– rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej
– rozwijanie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu
– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
-rozwijanie zainteresowań czytelniczych przez słuchanie tekstów literackich
-zwrócenie uwagi na prawidłowy nacisk dłoni i precyzyjne ruchy
-rozumienie konieczności dobierania odpowiedniego stroju do pogody
-dostrzeganie cykliczności zmian w przyrodzie w ciągu całego roku
-sprawne wykonywanie ćwiczeń na sali gimnastycznej