Średniacy

Średniacy

 

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc KWIECIEŃ:

-zwraca uwagę na zmiany w sposobie ubierania się ze względu na pogodę

-dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie, poznaje wiosenne kwiaty; wypowiada się na temat zwierząt  (bocian, skowronek, żaba, motyl)

-rozwija kompetencje czytelnicze: ogląda ilustracje, wybiera książki, które są interesujące

-poznaje tradycje związane ze Świętami Wielkanocnymi, śmigus-dyngus

-rozmawia na temat tradycji kultywowanych w swoim domu, wyraża przez to swoje uczucia oraz emocje

-eksperymentuje w wodą, poznaje właściwości przedmiotów

-poznaje piramidę zdrowego żywienia, wie jak dbać o zdrowie, wie, jak ważna jest aktywność fizyczna, wie co jest zdrowe a co nie

-rozumie konieczność dbania o środowisko, wie jak należy segregować odpady, określa materiał z czego są wykonane

-wymienia nazwę swojego kraju oraz miasta, w którym mieszka, rozpoznaje symbole narodowe, utożsamia się ze swoim krajem, rozbudza w sobie postawę patriotyczną

-posługuje się technikami plastycznymi: maluje kredkami, farbami plakatowymi i akwarelowymi, składa obrazki z elementów, stempluje, tworzy kukiełki  z różnych materiałów

-doskonali poczucie rytmu, odczuwa nastrój słuchanej muzyki, uczy się na pamięć tekstów piosenek i wierszy, gra na domowych instrumentach

-rozwija kompetencje matematyczny; utrwala poznane informacje: przelicza elementy, tworzy zbiory, segreguje przedmioty według określonej cechy, porządkuje

-bierze udział w zajęciach logopedycznych

 

„PISANKI”      (a: Krystyna Parnowska – Różecka)

Pisanki, pisanki, jajka malowane

Nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek

Pisanki, pisanki, jajka kolorowe

Na nich malowane bajki pisankowe

Na jednej kogucik, a na drugiej słońce

Śmieją się z trzeciej laleczki tańczące

Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki

Na każdej pisance piękne opowiastki.

 

Comments are closed.