Średniacy

Średniacy

Tematyka kompleksowa – MARZEC

  1. W marcu jak w garncu.

  2. Cztery żywioły.

  3. Witaj wiosno!

  4. Koszyczek wielkanocny.

Zadania dydaktyczno-wychowawcze:

– udział w programie „Mały Europejczyk” – zapoznanie z Wielką Brytanią

– rozbudzanie zainteresowania życiem, kulturą i językiem mieszkańców Irlandii

– zapoznanie z występującymi w przyrodzie czterema żywiołami

– wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania.

– zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami oraz ptakami przylatującymi do Polski

– poznawanie tradycji związanej z przygotowywaniem koszyczka wielkanocnego,

– zwrócenie uwagi na nagłe zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnej wiosny,

– określanie pogody i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia,

– przybliżenie tradycji wielkanocnych

–  ocenianie wielkości przedmiotów poprzez stosowanie porównań: większy od.., mniejszy od…, taki sam

– używanie i stopniowanie określeń dotyczących ciężaru przedmiotów: ciężki, lekki, taki sam, cięższy, lżejszy (5latki)

– porównywanie ciężaru dwóch przedmiotów: lżejszy od…, cięższy od.. (4latki)

– porządkowanie przedmiotów według wielkości malejącej i wzrastającej : mały, mniejszy, najmniejszy, duży, większy, największy (4latki)

– rozumienie, że ciężar przedmiotu nie zależy od jego wielkości (5latki)

– kształtowanie umiejętności liczenia

–  aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych

– opanowanie melodii i tekstu piosenki

– rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji

– rozbudzanie zainteresowań muzycznych

– zapoznanie z nazwami i brzmieniem wybranych instrumentów

– pobudzanie i rozwijanie aktywności twórczej

– odbieranie i nazywanie wrażeń słuchowych

– rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej

– rozwijanie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu

– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat

-rozwijanie zainteresowań czytelniczych przez słuchanie tekstów literackich

-zwrócenie uwagi na prawidłowy nacisk dłoni i precyzyjne ruchy

-rozumienie konieczności dobierania odpowiedniego stroju do pogody

-dostrzeganie cykliczności zmian w przyrodzie w ciągu całego roku

-sprawne wykonywanie ćwiczeń na sali gimnastycznej

Comments are closed.